Zamknięty Most Długi w Szczecinie

Od 21 lutego do końca marca nieprzejezdny będzie Most Długi w Szczecinie. Zamknięcie obiektu związane jest z kolejnym etapem przebudowy torowiska na ul Gdańskiej i Energetyków oraz pętli na Basenu Górniczym.  Za utrudnienia związane z inwestycją przepraszamy i jednocześnie zachęcamy do korzystania komunikacji miejskiej oraz z pociągów Przewozów Regionalnych.






Zamknięcie Mostu Długiego wiąże się z inwestycją: Modernizacja torowisk na ul. Energetyków, ul. Gdańskiej oraz na pętli Basen Górniczy. W ramach tego zadania modernizacji podlega ponad 8 tysięcy metrów toru pojedynczego od Mostu Długiego do Basenu Górniczego. Przebudowywana jest także sieć trakcyjna oraz przystanki, a także pętla autobusowo – tramwajowa na Basenie Górniczym. Dzięki inwestycji na ul. Energetyków i Gdańskiej zwiększy się atrakcyjność komunikacji miejskiej pomiędzy prawo a lewobrzeżem Szczecina, poprawi bezpieczeństwo i skróci czas przejazdu. Przebudowane torowisko na ul. Gdańskiej i Energetyków będzie uzupełnieniem trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, które powstaje pomiędzy Basenem Górniczym a ul. Turkusową. Wartość umowy z firmą Energopol -  wykonawcą inwestycji - wynosi 79 775 601, 99 zł.  Jednym z etapów tej inwestycji jest remont przyczółków drogowych Mostu Długiego.

- Szczecin modernizuje torowiska tramwajowej na niespotykaną dotąd skalę, a także kupuje nowe tramwaje, dzięki czemu jakość naszej komunikacji  ciągle wzrasta. W ramach już wykonanych i trwających jeszcze prac zostanie przebudowanych i wybudowanych łącznie ok. 38 kilometrów torów -  mówił Mariusz Kądziołka, zastępca prezydenta Szczecin. - Dzięki wsparciu unijnemu realizujemy teraz projekt "Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie" .
W ostatnich latach zmodernizowane zostały między innymi torowiska  w  ul. Żołnierskiej wraz z pętlą Krzekowo, wzdłuż ul. Bohaterów Warszawy , w ul. Arkońskiej, Niemierzyńskiej, Krasińskiego i Wyzwolenia wraz z pętlą Las Arkoński, przebudowa torowiska w wzdłuż  al. Niepodległości od ul. Bogurodzicy do Bramy Portowej, przebudowa torowisk na Bramie Portowej, w Alei Piastów, ul. Wawrzyniaka, skrzyżowanie al. Bohaterów Warszawy oraz ul. Jagiellońskiej, trwa przebudowa torowisk w ciągu ul. Narutowicza i Potulickiej wraz z przebudową pętli.


Zakres prac na Moście Długim.

Zamknięcie przejazdu przez Most dla ruchu ogólnego ma związek z koniecznością wykonania przebudowy torowiska tramwajowego na przyczółkach mostu, tj. na skrzyżowaniu ul. Nabrzeże Wieleckie z ul. Wyszyńskiego oraz Energetyków z ul. Celną. Przebudowa zaplanowana jest na ok. miesiąca.

- Zaczynamy teraz  ze względu na coraz bardziej sprzyjające warunki atmosferyczne -  mówił Bogusław Gościniak, dyrektor kontraktu w firmie Energopol.

- Zakładamy, że nie wystąpią żadne niespodzianki i roboty będą w krótkim czasie postępowały. Zaręczam , że pracownicy firm wykonujący roboty będą dokładali wszelkich starań, aby te prac wykonywane były jak najszybciej.
Prace polegać będą między innymi na rozbiórce istniejącego torowiska, wykonania odwodnienia szyn wraz z włączeniem do istniejącego kanału deszczowego, zabezpieczenia sieci teletechnicznych, wykonania warstwy stabilizacji, podbudowy z betonu, montażu szyn, wykonanie betonu między szynowego oraz warstwy ścieralnej z asfaltu.


Tymczasowa organizacja ruchu. 

W związku pracami na ok. 6 tygodni zamknięciu ulegnie Most Długi. Przejazd przez Most zachowany zostanie wyłącznie dla pojazdów komunikacji publicznej, taxi, służb miejskich, oraz pojazdów budowy po jednym zewnętrznym pasie ruchu, w każda stronę. W związku z pracami nie będzie możliwy przejazd przez ul. Wyszyńskiego wzdłuż ul. Nabrzeże Wieleckie. W związku z powyższym pojazdy zmierzające ul. Nabrzeże Wieleckie od strony ul. Jana z Kolna zmuszone będą wykonać manewr skrętu w prawo w ul. Wyszyńskiego w stronę Bramy Portowej. Zamknięte zostanie również tzw. „Ucho Sternickiego”. Od strony  ul. Kolumba ruch pojazdów ogólnych skierowany zostanie wzdłuż ulic Nowa i Dworcowa.  

Wyjazd z ul. Celnej wzdłuż ul. Energetyków będzie odbywał się wyłącznie prawo w stronę Mostu Portowego.


Objazdy. 

Objazd Drogi Krajowej nr 10 odbywać się będzie poprzez al. Niepodległości, Trasa Zamkowa, Gdańska. W związku z powyższym nastąpi zmiana programu sygnalizacji świetlnej i umożliwienie skrętu w prawo z dwóch pasów ruchu al. Niepodległości w ciąg pl. Żołnierza.  Objazd ul. Nabrzeże Wieleckie poprzez ul. Nową, ul. Dworcową, al. Niepodległości, pl. Żołnierza do ul. Jana z Kolna.

Dojazd do Kępy Parnickiej- Niepodległości, Trasa Zamkowa, Gdańska, nawrotka pod Estakadą Pomorską, Gdańska Most Portowy, Władysława IV, Bytomska, Bulwar Gdański, Celna.


Porozumienie z Przewozami Regionalnymi. 

Zdając sobie sprawę z utrudnień jakie mogą wystąpić w trakcie zamknięcia Mostu Długiego, szczególnie między lewobrzeżem a prawobrzeżem, miasto zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej. Jednocześnie pojęte zostały rozmowy o współpracy z Zachodniopomorskimi Przewozami Regionalnym. Podpisano porozumienie, dzięki któremu mieszkańcy będą mogli korzystać z oferty Przewozów Regionalnych w ramach biletów komunikacji miejskiej. Oferta obowiązuje od 21 lutego 2015 do zakończenia zamknięcia Mostu Długiego.  Podróżując pociągiem w granicach miasta można wsiąść na stacjach:  Szczecin Zdunowo, Szczecin Załom, Szczecin Dąbie, Szczecin Zdroje, Szczecin Podjuchy, Szczecin Port Centralny i w ciągu kilku, kilkunastu minut dojechać do dworca Szczecin Główny to samo w drugą stronę.


Jakie bilety są ważne w pociągach? 

- wszystkie bilety czasowe na 15, 30, 60 i 120 minut zgodnie z czasem przejazdu,
- bilety zakupione przez mobilet, skycash,
-    bilety dobowe, 5, 10 dniowe,

-    bilety okresowe na jedną linię (dowolna linia ZDiTM),

-    bilety okresowe miesięczne, 3 miesięczne sieciowe,

W pociągach obowiązuje taryfa jak na linie zwykłe.


Jak skasować bilet? 

W przypadku rozpoczęcia podróży pociągiem z biletem czasowym na 15, 30, 60  lub  120 min, dobowym lub 5 i 10 dniowym, należy go skasować w pociągu:
- w kasowniku w przypadku gdy pociąg jest wyposażony w kasownik
- wpisując datę i godzinę ręcznie na bilecie gdy w pociągu nie ma kasownika

W przypadku gdy skasowany wcześniej w tramwaju lub autobusie bilet jest ciągle ważny, możesz kontynuować podróż pociągiem bez konieczności ponownego kasowania.

W przypadku posiadania biletu okresowego nic nie trzeba robić –  należy go  okazać w przypadku kontroli.